THE TEN GOAL EXERCISE

The ten goal exercise är en kraftfull teknik för att programmera ditt undermedvetna till att uppnå stora mål

Så här fungerar det:

  • Ta ett tomt papper.
  • Skriv ner dina 10 största mål.
  • Börja med ”Jag”.
  • Skriv i nutid, som om du redan har förverkligat målet.
  • Uttryck dig positivt (”Jag spelar i …”).
  • Avsluta med en deadline (till exempel ” i december 2020″).
  • Visualisera att du har uppnått varje mål och koppla samman känslan som du associerar med den bilden.
  • Gör detta varje morgon och kväll, utan att hänvisa till din föregående lista.

Så fort du börjat skriva ner dina mål, märker du kanske följande:

  • Under de första veckorna kommer dina mål och ord att förändras varje gång du gör den här övningen. Efter ungefär 30 dagar kommer du dock att märka att du skriver ner samma mål med samma ord gång på gång. Du har nu identifierat dina största mål som du känner mest passion för.
  • Efter ungefär 30 dagar, märker du att du mirakulöst har börjat göra framsteg med dina mål. Anledningen är att ditt undermedvetna är programmerat att vara uppmärksam på människor, idéer, och omständigheter som kan hjälpa dig att uppnå dina mål. Detta inspirerar dig att handla, nästan utan ansträngning.
  • Om, du efter ett tag, inte gör några framsteg med vissa mål på din ten goals lista, så beror det antagligen på:
    • Att målen inte är realistiska och uppnåeliga och avfärdas därför av ditt undermedvetna.
    • Att målen inte är dina egna mål, utan faktiskt någon annans mål.

The ten goal exercise är en investering på mindre än tio minuter per dag, ändå har den kraften att förändra ditt liv fullständigt.

Text Credit: Paul Rulkens https://paulrulkens.com/